17/05/2026
Ohjelmassa oli Coltonilla vuorostaan kiipeilytreenit! Toissapäivänä hölkättiin hiekkateitä 17km matka 10km/keskinopeudella, joten tämä maastomöngerrys käynnissä on sille hyvää palauttelevaa vastapainoa. Koordinaatio ja lihakset kiittää 🙏. Olihan lystiä ja ihan kesäfiilis ratsastaa lämpimässä auringonpaisteessa! Eka video kannattaa kuunnella äänillä, niin kuulet Coltonin mp:n tuosta hommasta 😂.
Kotona lenkin jälkeen odotti parin tunnin laidunsyöpöttely. Hevoset on meillä totutellut pikkuhiljaa vihreään, alkaen kymmenestä minuutista päivässä ja nyt ollaan jo parissa tunnissa/pv. Toukokuun ruoho on aika stydiä tavaraa ja yhtäkkiä rohmuttuna saattaa aiheuttaa ähkyä tai kaviokuumetta, joten tässä hommassa saa olla tarkkana. Tätä menoa viikon päästä ollaankin sitten kokonaan valmiita laidunkauteen! Sanoisin, että nyt on vuoden paras aika hevosilla 🍀🌤️!