22/09/2022
היה בינינו הסכם לשנה הקרובה
התחייבנו למשהו ששתינו יכולנו להסתמך עליו שהוא קורה
ואז היא התקשרה
מתנצלת
רוצה להגיד שהיא בעצם רוצה להפר את ההסכם בינינו ולשנות כיוון.
מצד אחד - ללכת אחרי הלב שלה.
מצד שני - יש לזה השפעה משמעותית עלי בשנה הקרובה.
הקשבתי לה. הצטערתי כי ממש בניתי ואהבתי את התוכניות שקבענו. זה התאים לי מאד. ויהיה אולי מאתגר למצוא תחליף.
אבל יותר מזה, הרגשתי את האשמה מבצבצת בין המילים שלה. וכאב לי על זה. לא רציתי שתרגיש אשמה.
בתפיסה החברתית המקובלת – היא הייתה נתפסת זאת ש"לא בסדר".
אני מטפחת בחיי ובחיי האנשים שסביבי את ההליכה אחר הלב. אין יותר חשוב מזה עבורי.
אבל כשזה פוגש אדם אחר, קשה לנו הרבה יותר ללכת עם הרצונות, החשקים, הצרכים שלנו. כי מוטבע בנו שלעשות פעולה שתצער את הצד השני – משמע "אני לא בסדר".
ואז, הדילמה הנצחית –
לעשות משהו שאני לא שלמה איתו? או להסתכן בלאכזב?
בשניהם, אנחנו מפסידים.
יש אפשרות נוספת אמרתי לה
ההחלטה שלך ללכת עם הרצון האותנטי שלך חשובה. אני לא רוצה אותך איתי לא בלב שלם.
במקביל לזה, אני יכולה להצטער או להתאכזב או להיות מתוסכלת מההשפעה של זה עלי, אך השינוי המשמעותי הוא- שזה לא אומר שאת לא בסדר.
זה פשוט לא.
יש הבדל בין לעשות רק מה שבא לי מבלי להתחשב באחרים לבין לקחת אחריות על ההשפעה שיש לנו על הסובבים אותנו.
לקחת בחשבון אומר, לדבר בכנות, לשתף, להצטער יחד, לחשוב יחד מה יכול לתרום, לבדוק איך האדם המושפע מרגיש, חושב, מה רוצה.. להיות יחד במציאות שהשתנתה לא משנה איזה רגשות עולים. להמשיך לראות זה את זה על אף ההשפעה המתסכלת.
אשמה שייכת לעולם שבו יש חלוקה של מה נכון ולא נכון.
אני משתדלת כל יום להזכיר לעצמי שנכון הוא סובייקטיבי והוא מתאים לרגע ספציפי.
אני לא רוצה לקיים מערכות יחסים שבהם אנשים חייבים אחד לשני וצריכים להתנהל לפי ספר חוקים ברור וכל סטייה מעוררת אשמה, בושה, פחד, הימנעות וריחוק..
אני רוצה מערכות יחסים שבהן יש אוויר לנשימה להיות כל אחד מי שהוא. ושהביחד, הקשר הוא מה שבמרכז.
אבל זה לא תמיד היה ככה -
גם אני, כמוך, וכמוך, גדלתי, חונכתי, נפגשתי ועד היום ממשיכה להיות חשופה לתפיסות שמאלצות אותנו ללבוש את גלימת הבושה והאשמה.
כשהתחלתי ללמוד תקשורת מקרבת, זה פחות או יותר היה הדבר המרכזי שתפס אותי, הרגיש לי כל כך נכון.. הפך להיות שליחות עבורי.
כשעולה בי אשמה היום, יש לי יותר כלים לעבוד איתה וללמוד ממנה על מה שלומי ומה אני מספרת לעצמי ופחות להזדהות איתה כאילו היא מתארת את מי שאני.
זה נותן המון כח, פחות אנרגיה מתבזבזת על ההישאבות הבלתי נסבלת לתהומות האשמה.
המיקוד הופך להיות מגע עם הלב, עם חלקים פגיעים או כאלו שרוצים יחס ממני ובסופו של דבר – התבהרות הצרכים שלי.
עבורי, זו העבודה הכי יעילה ומפתחת שיש.
אני מודה לך
שהקשבת לעצמך
ובכך, הבאת עוד מהאיכות החשובה הזו לחיים שלך ולחיי אחרים שפוגשים אותך
ותודה לך שהמשכת לראות אותי למרות האכזבה
אני סומכת על החיים שכשאנחנו בסנטר שלנו – נמצא את הדיוק, את הטוב הבא.
אם המילים האלו דיברו אליך, אולי זה זמן טוב לתת להם עוד מקום
אני רוצה לתת לך עוד מעולמה העמוק והקסום של שפת התקשורת המקרבת.
בואי
יש ערב פתוח בנשימאיה ב28.9 שבו נדבר ונעמיק עוד בעולם הזה כטעימה מתוך תהליך שנתי למעגל נשים מתוק שיוולד בסוף דצמבר.
לפרטים נוספים מוזמנת להיות איתי בקשר
נרי 0545797393
להרשמה לערב פתוח
https://wa.me/message/VIBDYE5DWY5LI1?fbclid=IwAR18kZp4BIGFXkm_xJ81wiJ20lOBriihfzD8yeEYipmO33fg7T57ypKzgYI
פרטים על הקורס
http://neshimaya.vp4.me/nvc?fbclid=IwAR1aMx_-o-oERry9W8onXtipoRES_8iXkPbpsNX3g1xI59BPKzsqu1pVTiI