25/10/2017
Kiinalaisten koululaisten vierailu Casa Maikaan
**In English below :) **
Järjestimme viime kuussa supisuomalaisen elämyksen kiinalaiselle koululaisryhmälle. Naapuri hieraisi koirankävelytyslenkillään silmiään kaksi kertaa, kun näki että hiljaisella kylätiellämme vastaan ajoi järjettömän iso turistibussi ja se parkkeerataan sitten meidän talon kohdalle. Kuulemma siinä vaiheessa kyllä jo arvasi, että Marikan luokse ovat varmaankin menossa :D
Ja näinhän siinä kävi! Meillä oli mahtava aamu AuroraXplorerin ja kiinalaisen koululaisryhmän kanssa. Kahden tunnin vierailun aikana teimme mustikkapiirakkaa, esittelimme kotiamme ja teimme pienen metsäretken lähimetsään. Söimme metsässä mustikoita ja ketunleipiä ja osa lapsista uskalsi maistaa myös pihlajanmarjoja. Lopuksi syötiin kaikki yhdessä mustikkapiirakkaa, juteltiin ja katseltiin ikivanhoja Kiinan vaihtovuoden kuviamme. Aika meni kuin siivillä. Sain vähän harjoitella myös kiinan kielen taitojani. Minulle ja koko perheelleni jäi tosi hyvä mieli vierailusta ja saimme jälkikäteen vielä viestin matkanjohtajalta:
"Vierailu meni UPEASTI! Lapset olivat aivan tohkeissaan koko bussimatkan ja harmittelivat kun eivät saaneet jäädä pidemmäksi aikaa! Meidän osalta en keksi parannettavaa. Oli ihanaa että lapset pääsivät takapihan kautta suoraan metsään poimimaan ja maistelemaan marjoja. Leipominen oli niin ihana kokemus lapsille - niin kuin he sanoivatkin, että sitä ei paljon Kiinassa harrasteta. Vielä mukaan saatu piirakka toimi heillä hyvin iltapalana junassa matkalla Rovaniemelle. Meidän osalta voin sanoa, että oli mahtava aamu teidän kanssa ja toivottavasti nähdään taas pian uusien ryhmien merkeissä!"
Tässä ohessa kuvia vierailusta. Kaikkiin kuviin on saatu lupa koululaisten vanhemmilta.