Hyppeis värdshus

Hyppeis värdshus Hyppeis värdshus on Turun saaristossa sijaitseva pieni hotelli, joka tarjoaa majoitusta ja ruokaa. Yösijan tarjoamme sinulle viihtyisissä huoneissamme.

Koe saariston ainutlaatuinen rauha, tutustu sen karuihin kallioihin ja alati muuttuvaan mereen. Nauti kiireetön aamiainen laiturilla, vietä päivä merellä tai maissa, sauno ja ui, rentoudu riippumatossa. Päätä päivä kesäravintolassamme lähituottajien raaka-aineista tehtyyn illalliseen. Hyppeis Värdshus on meren rannalla sijaitseva perhehotelli ja -ravintola. Toivotamme sinut tervetulleeksi tutustumaan saaristoon ja sen lumoavaan luontoon!

05/06/2026

We’re finally open!

This week has been full of:
• happy moments
• sunshine
• good food
• friends from the past
• welcoming of our employees, both returning and new ones
• wine tasting with
• and much much more🤗

The restaurant is open from 4 pm to 22 pm, welcome!

Kaikki alkoi yhdestä kahvikupillisesta ja kivasta keskustelusta, kun yksi pariskunta piipahti meillä ensimmäisenä kesänä...
28/05/2026

Kaikki alkoi yhdestä kahvikupillisesta ja kivasta keskustelusta, kun yksi pariskunta piipahti meillä ensimmäisenä kesänä 2017. Sitten he tulivat talvella uudestaan. Ja seuraavana kesänä. Ja sitä seuraavana.

Jossain vaiheessa Houtskari ei ollut heille enää vain paikka, jossa käydään. Siitä tuli paikka, jonne he kaipasivat takaisin. Viime kesänä he ostivat täältä mökin, ja nyt olemme melkein naapureita. Se, että he viettävät nyt täällä paljon aikaa on ihan mahtavaa ja ehkä paras asia, jonka olemme koskaan “myyneet” asiakkaillemme. 💕

Sitten on pariskunta, joka tuli meille ensimmäisen kerran ystäväporukan mukana vuosia sitten. Muut kävivät kerran, m***a he palaavat. Joka kesä, parhaimmillaan kaksi kertaa kesässä, ja heidän lomansa alkaa aina samalla tavalla: pullollisella shamppanjaa puutarhassa. Pieni rituaali, joka tarkoittaa, että seuraavien päivien aikana millään muulla ei oikeastaan ole väliä kuin sillä, että he ovat täällä rentoutumassa. 🥂

Ja sitten on vieras, joka ei suostu aloittamaan kesälomaansa missään muualla. Hän saapuu joka kesä lomansa ensimmäisenä päivänä. Kesä ei todellakaan ala ennen kuin hän kävelee ovesta sisään. 💃🏼

Voisimme jatkaa tätä listaa vaikka kuinka pitkään. Monista asiakkaista on tullut vakkarikävijöitä ja joistakin vielä enemmän, heistä on tullut ystäviä. Olemme saaneet kutsuja syntymäpäiville ja häihin, koteihin ja mökeille. Pidämme yhteyttä ympäri vuoden, vaikka välimatka joihinkin on pitkä.

Ihmiset ovat osa tämän paikan tarinaa. Toiset vähän enemmän, toiset vähemmän. M***a silti, kaikki ovat tärkeä osa tätä kokonaisuutta. ❤️

Emme osanneet aavistaa, että tässä kävisi näin. M***a ehkä juuri siitä olemme kaikkein iloisimpia. ☺️

Onko sinulla paikkaa, johon palaat aina uudelleen?

PS. Kuvan rättisitikalla on vahva kytkös tämän tarinan sisältöön. 🤗

Veneilijä hoi! Tiedäthän sen hetken, kun löydät suojaisen sataman pitkän päivän jälkeen. Voit huokaista helpotuksesta, k...
21/05/2026

Veneilijä hoi! Tiedäthän sen hetken, kun löydät suojaisen sataman pitkän päivän jälkeen. Voit huokaista helpotuksesta, kun tiedät veneen olevan turvassa. Yöllinen tuuli saa tehdä mitä haluaa ja tämän päivän päätökset on tehty. Sen tunteen ympärille olemme rakentaneet paikkamme veneilijöille.

Tältä hyvä purjehduspäivä näyttää silloin kun se päättyy Hyppeisissä:

Kiinnität veneen. Tarkistat köydet kahdesti, varmuuden vuoksi. Sitten teet sen mitä olet ajatellut jo viimeisen tunnin. Otat pyyhkeen kainaloon, suuntaat baariin ja ostat oluen tai virvoitusjuoman.

Ja sitten kävelet saunaan. Istut lämmössä ja tunnet päivän poistuvan kehostasi. Saunan jälkeen istut ulkona, tekemättä mitään. Nautit vain hetkestä.

Ja viimein istahdat illallispöytään, ja ensimmäistä kertaa koko päivänä joku pitää sinusta huolta.

Se on purjehduspäivän todellinen ja täydellinen loppu Hyppeisissä💕

Käyntisatamamme aukeaa kesäkuun alussa, joten alahan suunnittelemaan jo reittiäsi. Tervetuloa!

PS. Yleinen sauna kuuluu laiturimaksuun.

No niin kansalaiset🎉 Vappu oli ja meni, talven selkä taitettu, veneet on vesillä, pyörät huollettu ja saaristo herää taa...
03/05/2026

No niin kansalaiset🎉 Vappu oli ja meni, talven selkä taitettu, veneet on vesillä, pyörät huollettu ja saaristo herää taas henkiin.

Meidän kesän 2026 kattaus on valmis ja tästä porukasta me ollaan tosi iloisia!

Osa kokeista on tuttuja kasvoja, osa uusia. M***a kaikille on yhteistä se, että he tuovat oman makumaailmansa ja tarinansa mukanaan. Meistä on aina yhtä hienoa, että he haluavat tulla tänne, keskelle saaristoa, tekemään kesäilloista jotain erityistä.

Meillä mikään viikko ei ole samanlainen. Se on yksi niistä asioista, joita itse rakastamme todella paljon. Ja on vielä toinenkin asia, joka on meille tärkeä: ilo syödä yhdessä. Olemme ihan oikeasti kiitollisia siitä, että te, meidän ihanat ravintola-asiakkaamme, tulette meille viettämään aikaa yhteisen pöydän ääreen, oli se sitten ystävien, perheen tai rakkaan kanssa. Hyvä ruoka on tärkeää, m***a ravintolamme rennon ja lämpimän tunnelman luotte te💕

Tervetuloa meille! Varaa illallispöytä, me katamme sen sinulle valmiiksi.

Outi & Sam
Pöytävaraukset 040 175 9880 tai [email protected]

*Matias Haapsaari: Turkulainen kokkiolympiakultamitalisti, joka voitti ensimmäistä kertaa historiassa kultaa IKA Olympics 2024 -kisoissa Stuttgartissa Suomen joukkueen osana.

*Johannes Berlin & Teemu Lumikaarto: Johannes on Hyppeisin pitkäaikainen luottomies, joka on kokenut yhtä ja toista kokkiystävänsä Teemun kanssa.

*Kim Päivästö: Kim on työskennellyt useissa Michelin-tähditetyissä ravintoloissa Suomessa ja ulkomailla, ja Viron Master Chef -kisan vuonna 2025. Kim pyörittää Helsingin Kalliossa omaa Twenty Four Social Club -ravintolaa.

*Joni Kujansuu & Hannu Tuhkanen: Joni työskentelee Savoyssa ja Hannu ravintola Laivakoirassa. Kaksikko tutustui Atria 100 nuorta kokkia -ohjelmassa ja on vieraillut Hyppeisissä jo aiemmin.

*Oskari Rahikka & Otso Hellevuo: Tuttu kaksikko edellisiltä kesiltä. Oskari on Demon keittiömestari ja Otso Finnjävel Salongin keittiömestari.

*Ville Neulanen & Oliver Husa: Ville on Ravintola Emon keittiömestari Helsingissä, m***a kokemusta löytyy myös mm. Palacesta, Smöristä ja kööpenhaminalaisesta Alchemista. Hän tuo mukanaan ystävänsä Oliverin.

*Heikki Liekola: Heikki on tehnyt 15 vuoden uran Michelin-ravintoloissa ja voitti Vuoden Kokki -kilpailun 2014. Parhaillaan hän työskentelee Ruotsin konsulaatin kokkina New Yorkissa, m***a tekee hommia myös oman Pahe Cateringin nimissä.

*Valtteri Willberg & Raffe Södergård: Valtteri on turkulainen yrittäjä ja keittiömestari Ravintola Karussa, jossa myös Raffe työskentelee. Molemmat tunnetaan erityisesti sush*taidoistaan.

Majatalon isännän aamumeditaatioJos emäntä aloittaa aamunsa polttopuiden pilkkomisella, niin isäntä lähtee merelle.Minä ...
11/04/2026

Majatalon isännän aamumeditaatio

Jos emäntä aloittaa aamunsa polttopuiden pilkkomisella, niin isäntä lähtee merelle.

Minä jään usein hetkeksi katsomaan, kun vene irtoaa rannasta.
Se hetki on jotenkin aina samanlainen; hiljainen, rauhallinen ja odottava.

Vene lipuu melkein äänettömästi pitkin tyyntä merenpintaa. Verkot viedään samaan paikkaan vuodesta toiseen. Ei kiirettä, ei turhaa puhetta. Siinä on jotain, mikä rauhoittaa myös minut, vaikka jään rannalle odottamaan (jos menisin mukaan, niin hetki ei ehkä olisi niin meditatiivinen😅).

Tänä aamuna saimme ahvenia ja pari siikaa, juuri sopivasti savustettavaksi ja cevichetä varten.

Tässä on kaikki olennainen tähän aamuun, muuta ei tarvita.

Miten sinä aloittaisit aamusi saaristolomallasi?

Hotelliemännän aamujumppa💪🏻Aamulla kun herään, en mene salille, menen puuvajaan.Omassa “jumppasalissani” odottavat:✔️ ki...
09/04/2026

Hotelliemännän aamujumppa💪🏻

Aamulla kun herään, en mene salille, menen puuvajaan.
Omassa “jumppasalissani” odottavat:
✔️ kirves (toiminnallinen treeni)
✔️ halkokori (käsipainot)

Jumppasalissani ei ole musiikkia eikä peilejä. Siellä on Sammenin isoisän ja isän vanhoja työkaluja ja verkkoja sekä tavaroita, joita emme vain raski heittää pois. Taustamusiikkina on rannasta kuuluvat haahkojen soidinäänet, uikkujen liverrykset ja parin joutsenen kommentit aamujumpastani.

Tästä aamujumpasta tulee sekä lämmin että hyvä mieli😄

Jos olisin Hyppeisissä, aamujumppani olisi jotain ihan muuta:
✨rauhallinen venyttely laiturilla aamuauringossa
✨SUP-lauta alle ja hiljainen kierros venevajojen edessä
✨tai kävely kallioilla teemuki kädessä ja ajatukset vielä yön unimaailmassa.

Entä sinä? Millaisen aamujumpan valitsisit Hyppeisissä ollessasi?

Tämä iloinen kaksikko on jälleen osa meidän kesän kokkikattaustamme (7.-12.7.) 🎉Jonin ja Hannun yhteinen tarina alkoi At...
07/04/2026

Tämä iloinen kaksikko on jälleen osa meidän kesän kokkikattaustamme (7.-12.7.) 🎉

Jonin ja Hannun yhteinen tarina alkoi Atria 100 nuorta kokkia -ohjelmassa. On ollut ilo seurata heidän yhdessä tekemistään, kehittymistään ja sitä aitoa intoa, joka näkyy ja maistuu.

Vierailevien kokkien viikot ovat meille aina erityisiä. Ei pelkästään siksi, mitä lautasella on, vaan siksi mitä tapahtuu sen ympärillä. Hyvä ruoka hyvässä seurassa ja Suomen ihana suvi🌸

Tervetuloa meille illalliselle!

https://avecmedia.fi/keittio/atria-100-nuorta-kokkia-koulutusohjelma-avasi-nuorille-kokeille-ovet-savoyhin-ja-demoon/

Den här glada duon är återigen en del av sommarens kockdukning (7–12.7) 🎉

Jonis och Hannus gemensamma resa började i Atria 100 unga kockar-programmet. Det har varit ett nöje att få följa deras samarbete, utveckling och den där äkta passionen som både syns och smakar.

Veckorna med våra gästkockar är alltid speciella för oss. Inte bara på grund av det som finns på tallriken, utan för allt som händer runt omkring. God mat i gott sällskap och den finländska sommarens magi 🌸

Varmt välkommen till oss på middag!

MAINOS Mitä hyötyä koulutusohjelmasta on kokille? Lue kahden nuoren ja nopeasti edenneen kokin uratarinat ja miten haet mukaan.

Illallinen kahdelle💗Aika usein illallispöydässä istuu vain kaksi ihmistä. He luovat toisiinsa katseita, jotka kertovat e...
02/04/2026

Illallinen kahdelle💗

Aika usein illallispöydässä istuu vain kaksi ihmistä. He luovat toisiinsa katseita, jotka kertovat enemmän kuin sanat koskaan voisivat, he ehkä pitävät toisiaan kädestä. Heidän ei tarvitse täyttää hiljaisuutta välillään, eikä olla mitään muuta kuin vain olla siinä, yhdessä.

Keskustelu kulkee hitaasti, jos ollenkaan. Muutama sana, muutama hymy. Pitkiä taukoja, jotka eivät tunnu vaivaannuttavilta. Ehkä he puhuvat jostain, joka on odottanut oikeaa ja juuri tätä rauhallista hetkeä. Tai ehkä he eivät puhuta paljoakaan.

M***a se riittää. He kaksi, jakamassa saman hetken. He muistavat taas, miltä tuntuu oikeasti nähdä toinen, olla läsnä ilman häiriöitä ja ilman kiirettä.

Tervetuloa kahden kesken illalliselle ravintolaamme, joka aukeaa kesäkuussa💕

*************
Middag för två💗

Ofta är det bara två personer som sitter vid middagsbordet på restaurangen. De växlar blickar som säger mer än ord någonsin kan, kanske håller varandra i handen. Ingen behöver fylla tystnaden, och ingen behöver vara något annat än sig själv. De sitter bara där, tillsammans.

Samtalet rör sig långsamt, om det ens gör det. Några ord, några leenden. Långa pauser som inte känns obekväma. Kanske pratar de om något som väntat på rätt stund. Eller kanske pratar de inte så mycket alls.

Men det räcker. Bara de två, delar samma stillsamma stund. Kanske de minns hur det känns att verkligen se varandra igen, vara närvarande utan distraktioner och utan brådska.

Välkommen på middag för två till vår restaurang, vi öppnar i juni💕

PS. Valokuvamallina ja kuvaajana toimivat ihanat Ida-Kajsa ja Aaron Ubuntu Productions

Täällä ei ole kiire mihinkään, ja yllättävän nopeasti siihen tottuu!Joskus yrittäjänkin on hyvä lähteä kauemmas kotoa, p...
28/03/2026

Täällä ei ole kiire mihinkään, ja yllättävän nopeasti siihen tottuu!

Joskus yrittäjänkin on hyvä lähteä kauemmas kotoa, päästä kokemaan muita paikkoja ja tsekata mitä muut tekevät. Miten me muuten voisimme saada ideoita ja luoda jotain aidosti merkityksellistä omille vieraillemme.

Tänä vuonna palasin yhteen lempipaikoistani: Lappiin (Sammenilla oli jääpurjehduskilpailut, joten hän ei valitettavasti päässyt mukaan).

Raskaan syksyn jälkeen tämä matka oli enemmän kuin paikallaan.
Olen hiihtänyt ja kävellyt hiljaisissa metsissä ja tuntureilla. Olen saunonut ja uinut tunturipurossa, syönyt hyvää ruokaa ja viettänyt kiireettömiä hetkiä ystävien kanssa, neulonut ajattelematta aikaa (joinakin iltoina ihan liian myöhään), lukenut ja kuunnellut paljon kirjoja. Olen nukkunut pidempään, herännyt ilman kiirettä ja antanut päivien tulla sellaisina kuin ne ovat, ilman suurempia suunnitelmia.

Ja onpa tehnyt hyvää! Ajatukseni hidastuivat, m***a myös selkiytyivät, hengitykseni syveni ja hermostoni rauhoittui. Löysin kehooni ja mieleeni rauhan, jonka olin kadottanut syksyn aikana.

TÄTÄ tunnetta haluamme tarjota sinulle Hyppeisissä. Yksinkertaisia päiviä. Hetkiä, jotka tuntuvat riittäviltä ilman erikoisempaa tekemistä. Hiljaisuutta, joka laskeutuu sisällesi. Paikka, jossa hermostosi saa rauhoittua ja voit lempeästi palata takaisin itseesi.

Tervetuloa hiljaisuuteen, jota et tiennyt tarvitsevasi❤️

Outi❄️
---------
Här finns ingenstans att skynda till... 🤍

Ibland behöver även en företagare åka lite längre hemifrån, få uppleva andra platser och se vad andra gör. Hur skulle vi annars få nya idéer och kunna skapa något som verkligen känns meningsfullt för våra gäster?

I år återvände jag till en av mina favoritplatser: Lappland (Sammen hade sin isseglingstävling, så han kunde tyvärr inte följa med).

Efter en tung höst var den här resan mer än välbehövlig.
Jag har åkt skidor och vandrat i tysta skogar och på fjäll. Jag har bastat och badat i en fjällbäck, ätit god mat och haft lugna stunder med vänner, stickat utan att tänka på tiden (vissa kvällar alldeles för sent), läst och lyssnat på många böcker. Jag har sovit längre, vaknat utan brådska och låtit dagarna komma som de vill, utan några större planer.

Och det har verkligen gjort gott! Mina tankar saktade ner, men blev också klarare, min andning fördjupades och mitt nervsystem lugnade sig. Jag hittade tillbaka till en ro i både kropp och sinne som jag hade tappat bort under hösten.

DET här är känslan vi vill ge dig i Hyppeis. Enkla dagar. Stunder som känns tillräckliga, utan att behöva göra något särskilt. Ett lugn som landar inom dig. En plats där ditt nervsystem får varva ner och du varsamt kan hitta tillbaka till dig själv.

Välkommen till lugnet du inte visste att du behövde❤️

Outi❄️

Meidän pieni ravintolamme – “Ehdottomasti käymisen arvoinen!”Miksi ylipäätään pidämme ravintolaa saaristossa? Olen miett...
24/03/2026

Meidän pieni ravintolamme – “Ehdottomasti käymisen arvoinen!”

Miksi ylipäätään pidämme ravintolaa saaristossa? Olen miettinyt tätä viime aikoina paljon, kun luen uutisia ravintolamaailmasta. Miksi me oikeastaan teemme tätä täällä, keskellä ei mitään?

Se ei ole oikeastaan edes pelkästään ruoan takia, ei enää.
Totta kai meille on tärkeää, että ruoka on hyvää. M***a vielä tärkeämpää on se, mitä tapahtuu pöydän ääressä.

Se hetki, kun ihmiset viimein istahtavat alas. Kun ystävät tapaavat illallisen äärellä. Kun ensimmäinen lasillinen kaadetaan eikä kenelläkään ole kiire mihinkään. Se hiljainen siirtymä kiireestä pelkkään olemiseen.

Jossain vaiheessa oivalsin, että sitähän me oikeastaan teemme: luomme paikan yhteisille hetkille, iloisille jälleentapaamisille ja keskusteluille, joiden ei tarvitse loppua.

Niin yksinkertaista ja silti jotenkin kaikkea. Näitä hetkiä me odotamme ja haluamme luoda. Ja pian, kesäkuussa, avaamme taas ovet!
🤍
Tervetuloa viettämään aikaa rakkaiden, perheen, ystävien kanssa tai vain ihan omassa rauhassa!

Kesällä nähdään!

Outi, Sam ja meidän kesätiimi

PS. Otsikon kommentti on lainattu asiakaspalautteesta, kiitos Klas!





Osoite

Hyppeisvägen 540
Houtskär
21760

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Hyppeis värdshus :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Ota Yhteyttä Yritys

Lähetä viesti Hyppeis värdshus :lle:

Jaa