09/08/2025
Useat asiakkaamme tiedustelevat Camp FinLaken tarinaa. Ehkä nyt olisi hyvä ajankohta kertoa siitä. Onhan nyt kulunut aika tarkalleen 10 vuotta, kun Camp FinLake sai ensimmäiset asiakkaansa!🤩
M***a mennäänpä ajassa taaksepäin… 11 vuotta sitten lensimme Saksasta Suomeen katsomaan sopivia kohteita, joista Elotarha-tilaan ihastuimme ensi silmäyksellä. Nomen est omen. 😉
Camp FinLaken oli alun perin tarkoitus tarjota majoitus- ja ruokailupalveluita eritoten saksalaisille jalkapallojunnuille, ja ensimmäinen testiryhmämme olikin vieraanamme melkein tarkalleen 10 vuotta sitten. Vaikka aivan kaikki paikat eivät olleet vielä tip top, junnut ja valmentajat nauttivat Suomen luonnosta, ja Kuohijoen urheilukenttä oli kovassa käytössä. Tuo viikko osoitti meille, että tästä on hyvä jatkaa.
Ensimmäisinä kesinä Camp FinLake tarjosi majoitusta ruokailuineen pääasiassa ulkomaalaisille ryhmille, m***a koronavuosien aikana myös suomalaiset asiakkaat kiinnostuivat majoituksesta. Niinpä muokkasimme hieman aittojamme, jotta pariskunnat viihtyisivät paremmin. Kesällä 2017 avasimme myös kesäkahvilan, jossa oli tarjolla saksalaisia kakkuja – ja taisi muutama braatwurstikin mennä kaupaksi. Kesäkahvilan ruokatarjonta laajeni ja niinpä vuonna 2020 kesäkahvilasta tulikin kesäbistro. 🍟🍔🍰
Jalkapalloseurojen junnuleirit ovat jääneet menneisyyteen, ja nykyään keskitymme aittamajoituksen, kesäbistron ja yksityistilaisuuksien pyörittämiseen.
Näiden 10 vuoden aikana on Elotarha-tilamme – meidän pieni paratiisimme – hieman muuttunut, varsinkin kun noita vanhoja kuvia katselee.
Kauniit kiitokset asiakkaillemme näistä menneistä vuosista – ilman teitä Camp FinLakea ei olisi!
Suuret kiitokset myös Kuohijoen kylän vaki- ja kesäasukkaille! Ystävällinen ja lämmin vastaanotto teki tänne muutosta helppoa. Kuohijoki on aivan paras paikka! ❤
Kuluneista vuosista sydämellisesti kiittäen ja tulevia vuosi innolla odottaen,
Ulla, Bernd ja Macho