Kärväskylän kotimajoitus

Kärväskylän kotimajoitus Vanhan koulun uusi elämä! Pihtipudas, keskellä Suomea. Osta tästä hyvä talo! Pientä remonttia ja taas porskuttaa!

Kosteusvaurion (ylemmän kerroksen käyttämättömän asunnon hanan tiiviste oli vuotanut kolmeen kerrokseen)  jäljiltä puret...
18/08/2025

Kosteusvaurion (ylemmän kerroksen käyttämättömän asunnon hanan tiiviste oli vuotanut kolmeen kerrokseen) jäljiltä puretut ja kuivatetut rakenteet saivat lattiaan uutta purua täytteeksi ja levyt heinäkuussa.

Lattiamatto pitää asentaa takaisin ja sitten taas odotellaan, että saadaan rahaa ja motivaatiota jatkaa remonttia katosta ja keittiöstä.

Vesiputket on pääosin alkuperäiset ja pitäisi vaihtaa, m***a kellään ei ole siihen budjettia.

Vaikka vanhassa koulutalossa on ollut hauskaa asua isona lapsiperheenä ja pakon sanelemista syistä tätä on välillä vuokrattukin, on se silti iso taakka kahdelle perheelle, joista asuu enää kolme aikuista tällaista suurta kiinteistöä, joka syö runsain mitoin varoja ylläpitoon ja korjauksiin.

Olisikin mahtavaa, kun joku toinen suurperhe tai yhteisö haluaisi ostaa tästä kiinteistön huomattavasti edullisemmin, kuin etelästä. Kädentaitoja olisi syytä olla ja taitoa korjaamiseen tai varoja palveluiden ostamiseen. Tilaa on vaikka millaisiin kursseihin ja palveluiden järjestämiseen, jos on vain intoa ja osaamista.

Me olemme kehittäneet energiajärjestelmää asentamalla massiivisen määrän aurinkopaneleja ja lisänneet yhden edullisemman lämmistysjärjestelmän, hakelämmityksen tähän, niin koko rakennuksen ylläpitoon menee nyt alle puolet siitä rahasummasta, kuin alussa.

Huoneistoja on tällä asuntopuolella laskentatavasta riippuen 3-4 ja koulun puolella on viisi luokkaa, keittiö ja pari aulatilaa. Vessoja koko talossa on viime laskelmien mukaan 11kpl, suihkuhuoneita kolme ja yksi sauna ja pesutupa. Neliöitä muistaakseni n. 1300m2. Matkaa kirkonkylältä 11km.

Tämä vanha koulu, Kärväskylän koulu 1950-luvulta on myynnissä!Monien mahdollisuuksien paikka suurelle perheelle, sukutal...
20/05/2025

Tämä vanha koulu, Kärväskylän koulu 1950-luvulta on myynnissä!

Monien mahdollisuuksien paikka suurelle perheelle, sukutaloksi, kommuuniksi, yritystiloiksi, kurssikeskukseksi, majataloksi, mitä ikinä keksitkin!

Talossa on noin 1300m2, lämmitys toimii sekä hakkeella, pelletillä, kuin öljylläkin. Talossa on aurinkopaneelit, jotka kattavat suurimman osan sähkönkäytöstä noin puolet vuodesta.

Paljon on myös korjattavaa, kuten alakerran vesivahinko, joka on nyt kuivattu. Lisäksi vesi- ja viemärisysteemit on käyttöikänsä lopussa ja katossa on paikattavaa.

Ehjiä asuntoja on kaksi, kaksio ja kolmio sekä koulun puoli, jossa on kolme luokkahuonetta, liikuntasali, kirjasto, keittiö, vessoja, suihkuja ja iso eteinen.

Rakennusoikeutta on ja tontti on n. 0,5ha.

Soita 040 8276277 ja tule tutustumaan Pihtiputaalle!

Hp. 70 000€

Kärväskylän kotimajoitus on suljettu vesivahingon takia. Helpoin osuus, eli purku- ja kuivatustyöt on aloitettu. Tämä ku...
25/02/2025

Kärväskylän kotimajoitus on suljettu vesivahingon takia. Helpoin osuus, eli purku- ja kuivatustyöt on aloitettu. Tämä kuvan tilanne oli se, mistä aloitettiin. Yksi 2.krs vanhan huoneen hanan tiivisteistä oli hapertunut ja vuotanut seinien väliin, jonka takia molempia kerroksia on jouduttu purkamaan.

Vanha koulutalo, jossa on vanhat putket ja viemärit, on jatkuva aikapommi vesivahinkojen saralla. Puhumattakaan katosta, joka on väärin tehty (väärä rimaväli tiilikatossa) ja piipuista, joita on lekasoralla tukittu ja näin vaakasuoraan kulkevia ilmastointitunneleita tukittu. Ja puuttuvista piipunhatuista.

Helpommalla ja halvemmalla pääsisi, kun antaisi jäädä vain kylmilleen hiljaa lahoamaan.

Tämän takia vuosia sitten aloimme huoneita vuokraamaan, että edes hanoilla ja viemäreillä olisi käyttöä, eivätkä ne lahoaisi niin nopeasti.

Mitään eliittimajoitusta ei ollut koskaan tarkoitusta perustaa, m***a monet duunarit ja kulkijat tykkäsivät meillä majoittua, kun oli niin hiljaista nukkua eikä helle kivitalon sisällä kiusannut.

En osaa sanoa milloin ja millä budjetilla saamme talon kuntoon.

Tämä on erittäin merkittävä asia, johon täytyy saada uudistus.
02/02/2025

Tämä on erittäin merkittävä asia, johon täytyy saada uudistus.

Hyvä puheenvuoro YEListä, eli yrittäjien eläkelaista. Lukusuositus.

Janne Pelkonen Työeläkevakuuttajat TELA rystä tiivistää YEL-järjestelmän kaksi ongelmaa ja nostaa esiin kolmannen tärkeän keskustelunaiheen.

1. Työtulokäsitteen jäykkyys: YEL-maksut eivät perustu nykyisin yrittäjän todellisiin ansioihin, vaan laskennalliseen ja eläkeyhtiön arvioon työpanoksesta. Tämä aiheuttaa epäselvyyttä ja luottamuspulaa, sillä yrittäjien järjestelmä ei seuraa työeläkejärjestelmän peruslogiikkaa ansiotuloperusteisista maksuista.

2. Rahastoinnin puute: Yrittäjien eläkkeitä ei ole rahastoitu yli 50 vuoteen. Tämä tekee järjestelmästä kestämättömän väestön ikääntyessä ja työeläkemaksujen noustessa. Ilman rahastointia yrittäjät ovat valtion takuun varassa. Ratkaisujen löytäminen ei ole helppoa, m***a pitkäjänteinen rahastointi olisi välttämätöntä järjestelmän kestävyyden varmistamiseksi.

3. Vapaaehtoisuuskeskustelu: Järjestelmän vapaaehtoistamista vaativat eivät huomioi kollektiivisen sosiaaliturvan perusperiaatteita ja tärkeyttä.

Pelkonen korostaa, että siirtyminen yrittäjän todellisiin ansioihin pohjautuvaan työtuloon olisi digitalisaation kehittymisen vuoksi täysin mahdollista ja toisi järjestelmään selkeyttä ja oikeudenmukaisuutta.

Rahastoinnin puute vaatii puolestaan rohkeita poliittisia päätöksiä, m***a eikö juuri nyt olisi aika ja paikka? Eläkeuudistusta tehdään muutenkin, myös TyELin puolella.

Ja sitten se vapaaehtoisuus. Tärkeä aihe, joka jakaa paljon mielipiteitä.

Vapaaehtoisuuden kannattajat unohtavat lähes aina, että yhteinen eläkevakuutusjärjestelmä jakaa riskejä, joita yksittäiset ihmiset eivät voi hallita. Juuri tämä ajatus on taustalla kollektiivisessa vakuutuksessa, ja ylipäätään sosiaaliturvassa laajemminkin.

Jos jokainen olisi omillaan, joutuisimme turvautumaan omien sijoitusten lisäksi kalliisiin yksityisiin sairaus-, tapaturma-, ja työkyvyttömyysvakuutuksiin amerikan malliin, eivätkä niitä saisi edes kaikki.

Suomalainen järjestelmä takaa työkyvyttömyyseläkkeet ja vanhuuden toimeentulon riippumatta talouskriiseistä tai henkilökohtaisista vastoinkäymisistä - tai osaamattomasta sijoittamisesta.

Esimerkkejä myös rahastojen romahtamisesta ja huijauksista on nähty maailmalla, katastrofeja juuri ennen eläköitymistä.

Ei tarvitse kuin katsoa nykyisiä sosiaaliturvaleikkauksia, niin näkee miten helposti tyytymättömyys ja eriarvoisuus kasvavat, mikä horjuttaa jopa yhteiskuntarauhaa.
Vapaaehtoisuuden kannattajat ajattelevat usein, että voivat sekä pitää kakkunsa, että syödä sen. Ajatuksen tasolla olisi kiva pitää eläkemaksurahat itsellä, sijoittaa paremmin kuin systeemi - kyllähän valtio sitten tulee apuun, jos tarvitaan. Vaan kun ei tulisi.

Nykyinen YEL-järjestelmä tarvitsee suuria korjauksia, m***a kollektiivinen vastuu on turva, josta ei voi luopua, ja pitää ymmärtää miksi. Ei ole mahdollista sekä pitää kaikkia eläkerahoja itse ja sijoittaa ne miten tahtoo, että saada valtion takaamaa turvaa ja eläkettä.

Jokainen voi aina vapaasti täydentää säästöjään oman tarpeensa ja kykyjensä mukaan. Ja se onkin suositeltavaa.

Olennaista uudistuksen kannalta on, että lakisääteinen eläkejärjestelmä ja sen ehdot ja maksut ovat yhdenmukaiset ja oikeudenmukaiset kaikille, toimi sitten yrittäjänä tai palkansaajana tai jotain siltä väliltä. Siitä on YEL-uudistuksessa kyse. Oikeudenmukaisemmasta eläketurvasta ja toimivammasta järjestelmästä kaikille.

Tästä voi lukea Pelkosen kirjoituksen Turun Sanomista:
https://www.ts.fi/puheenvuorot/6541864

Tulevalle kesäkaudelle on vielä vapaata omatoimiseen työmajoitukseen.🦺💻🛠🧳Ota yhteyttä ja kysy tarjousta! 🛎🏠
23/01/2024

Tulevalle kesäkaudelle on vielä vapaata omatoimiseen työmajoitukseen.🦺💻🛠🧳

Ota yhteyttä ja kysy tarjousta! 🛎🏠

20/09/2022

Noniin. Se on syyskuu, lehdet kellastuu ja putoilee maahan ja kesäsesonki on ohitse. Majatalo lepää talvikauden ja katsellaan uusia vuokrauksia sitten keväämmällä!
Työmiehiä majoittui koko kesän ja opittiin m***a uutta asiaa.
Hyvää loppuvuotta!

Uuteen kesäsesonkiin valmistauduttu!Isompi huoneisto majoittaa mukavasti 12hlö ja pienempi 3-4hlö 🙂🙃
17/04/2022

Uuteen kesäsesonkiin valmistauduttu!
Isompi huoneisto majoittaa mukavasti 12hlö ja pienempi 3-4hlö 🙂🙃

Osoite

Keiteleentie 943, Länsi/ja Sisä-Suomi
Pihtipudas
44950

Puhelin

+358409376769

Nettisivu

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Kärväskylän kotimajoitus :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Ota Yhteyttä Yritys

Lähetä viesti Kärväskylän kotimajoitus :lle:

Jaa

Kategoria