Koivuniemen Tila

Koivuniemen Tila Koivuniemen Tila is a family farm in Pyhäjoki-village in Säkylä. The farm has been in the family for more than 100 years.

The rental business was started in February of 2002

Siinä ne nyt sitten ovat.Maanantai alkaa paloittelu. Tokmannilta vissyä pari laatikkoa niin eiköhän me pärjätä.
05/06/2026

Siinä ne nyt sitten ovat.

Maanantai alkaa paloittelu. Tokmannilta vissyä pari laatikkoa niin eiköhän me pärjätä.

Kesän sesonki on kyllä alkanut aika reippaalla vauhdilla.Edellisessä päivityksessä mainittu Eric apartment sai tosiaan u...
02/06/2026

Kesän sesonki on kyllä alkanut aika reippaalla vauhdilla.

Edellisessä päivityksessä mainittu Eric apartment sai tosiaan uudet sängyt. Ja kauppa on lähtenyt melkoisen lentoon sen kohteen osalta. Ei se sängystä varmastikaan ole kiinni.

Talouden positiivinen vire varmasti näkyy. Työporukoita on siellä ja täällä. Kauppa käy.

M***a siinä vasta kolikon toinen puoli. TAAS tuli hankittua lisää polttopuumateriaalia.
Tulee perjantaina.

Viikon aikana on myös uudistettu pihoja.
On puhdistettu kattoja.
Jättibalsamia on kaadettu.

Isoja asioita

Hienona asiana myös se, että kesälle palkattiin työntekijä. Hän aloittaa maanantaina. Työlistalla on sen verran jo hommaa, että saa painaa hommaa ihan koko kesän. Toivottavasti vire jatkuu myös majoituksen osalta.

Ja kun paljon tekee niin aina sattuu ja tapahtuu.
Koulunpäätös ei mennyt ehkä ihan maaliin.
Selvittiin ilman vahinkoja, ei siinä.

Tärkeä muistutus taas itselle tuli konkreettisesti esiin.

Kun hälytyskellojen kilkatus kuuluu niin kannattaa uskoa. Näin tein, m***a silti..
Kahdelle varattu mökki sai poliisi raportin mukaan noin 75 vierasta. Ei näin. Kuinka asia etenee niin ei ole itsestä kiinni.
Asianosaisia on kuultu ja saatetaan kuulla montaa muutakin.

Materiaalia olis vaikka kuinka paljon jakaa, m***a eipä tehdä niin. Sanotaanko vaikka niin, että "tutkinnallisista syistä"

Life is life.

Eric apartment sai tänään uudet hienot kotimaiset sängyt. Kyllä nyt kelpaa.Ja vanhat tietysti oikeaoppisesti kierrätykse...
19/05/2026

Eric apartment sai tänään uudet hienot kotimaiset sängyt. Kyllä nyt kelpaa.

Ja vanhat tietysti oikeaoppisesti kierrätykseen/paljun pesään. Myös edullisin vaihtoehto.

Klapit on tehty ja sitten alkaakin toimitukset. Tänään kaksi kuormaa, huomenna yksi. Ensi viikolla neljä...Sopivaa välik...
03/05/2026

Klapit on tehty ja sitten alkaakin toimitukset. Tänään kaksi kuormaa, huomenna yksi. Ensi viikolla neljä...

Sopivaa välikauden hommaa ennen kuin mökkikausi alkaa oikein kunnolla.

31/03/2026

Helmikuussa oli jo tiedossa, että maaliskuusta tulee aika työntäyteinen. Ekat pari viikkoa tehtiin polttopuuta reilut 100 kuutiota.

Sitten olikin erinomainen mahdollisuus siirtyä seuraavaan urakkaan. Se mikä oli suunniteltu piti vaan tilata Esan Levykalusteelta ja Laattapisteeltä.

Loppu olikin helppoa, kun oli päteviä ja ripeitä apulaisia tekemässä.
Brunnilan miehet Huittisista teki kaikki putket uusiksi ja korjasi sen minkä itse mokasin. Ilmanvaihdon. Tuli tilattua liesituuletin huippuimurimalliin. Ja huippuimuria ei ole. Nyt on kanavapuhallin. Same but different.
Myös naapurin poika kävi yhtenä sunnuntaina irrottamassa asiat toisistaan.

Sähkö-Peltola hoiti sähköt. Ja tässä välissä ilmalämpöpumpun Vampulan asuntoon joka muuten vapautuu 1.5.

Ja kaiken komeuden viimeisteli mies kuin veistos työmiestensä kanssa. Siinä ei työn jäljessä tingitty ja kaikki valmistui etuajassa.
2,5h ennen kuin seuraavat asiakkaat Serbiasta saapui.

Täydellistä.

Nyt onkin sitten oma vuoro. Maksaa laskut.

Eli tervetuloa kaikki majoittumaan. Vappuna taitaa olla seuraavaksi tässä kohteessa tilaa.

Kiitos kaikille. Tälläinen siitä sitten tuli.
Pikkusen ehkä liikaa tekniikkaa, m***a elämä on.

Sunnuntaina alkoi. Kyllä. Silloin on mahdollista saada työmiehiä. Maanantaina jatkui ja tiistaina sitten jo laatoitetaan...
16/03/2026

Sunnuntaina alkoi. Kyllä. Silloin on mahdollista saada työmiehiä.
Maanantaina jatkui ja tiistaina sitten jo laatoitetaan. Happy st Paddy by the way.

14 vuotta ollut oma ja nyt oli aika remontin.
Ja kuten aina niin vastoinkäymisiä riittää.
Verta, hikeä ja kyyneleitä. Sitä se on.
M***a niin se etenee silti.

Keittiö tulee ensi keskiviikkona. Eli taitaa olla rokulipäiviä tiedossa. Esim keskiviikkona?

M***a tulee hyvä. Pakko tulla. Vahva luotto.

12/03/2026

Viime ja tällä viikolla kun oltiin reippaita niin saatiin valmistakin. Reilu 100 kuutiota valmista koivuklapia on tehty.

Jatkuu ensi kuussa.

Tuoreenakin myydään jos joku haluaa ostaa.
Hinta 70€/irtokuutio plus toimitus tapauskohtaisesti.

16/02/2026

Päivitetään tätäkin sivustoa välillä.
Ensimmäinen hiihtolomaviikko on alkanut oikein reippaissa tunnelmissa. Väkeä liikkuu mökeillä, laduilla ja jäällä. Kelit suosii.

Kun aikaa mukamas on niin ollaan tosiaan hankittu vähän lisää tekemistä ajalla jolloin ei ole mitään.

Polttopuut.

Niitä on nyt 7kk myyty siinä määrin, että edellis syksynä tilattu aivan överi määrä alkaa olemaan käytetty/myyty.
Tavaraa tottakai vielä on.

Viime viikolla tuli uusi kuorma. Tai siis ensimmäinen kuorma. Lisää meinaan tulee.

Tarjolla on nyt myös tuoretta koivuklapia. Tehdään mittojen mukaan jos niikseen on.
Jos toiveita ei ole niin sitten tehdään noin 33cm pitkää. Kuten esim tänään tehtiin.

Sekapuuta tulee olemaan vähemmän myynnissä.

Hinnat on vielä hieman auki, kun aikataulu, määrä, nouto/toimitus ratkaisee.

Kuiva maksaa kuitenkin 80€/irtokuutio.

Tälläinen työpäivä toisesta näkökulmasta katsottuna.
13/01/2026

Tälläinen työpäivä toisesta näkökulmasta katsottuna.

Viime vuonna oli tarjouskilpailu Harjureitin huollosta kesälle. No en sitä voittanut, m***a sain silti polttopuuhuollon ...
12/01/2026

Viime vuonna oli tarjouskilpailu Harjureitin huollosta kesälle. No en sitä voittanut, m***a sain silti polttopuuhuollon itselleni. Tai no,.. Tarjouskilpailun voitti tmi Vihtori Koskinen joka hakee multa polttopuut tarpeen mukaan. Vihtori tekee myös ladut joten siinä mielessä tämä meni oikein hyvin kaikkien kannalta.

Ja tänään oli ensimmäinen kunnon päivä, kun puuta päästiin toimittamaan. Kesällä tämä on muuten aikapaljon helpompaa hommaa.

Tänään oli itselläni listalla vähän kaikkea niin päätettiin tehdä tämä yhdessä. Mikäs sen parempaa kuin jeesata nuorta innokasta yrittäjää. Omatkin hommat sujui paljon jouhevammin yhdessä tekemisen takia.

Kahdella autonperäkärryllä, kahdella autolla ja yhdellä moottorikelkalla ne saatiin paikoilleen.
Onneksi on itsellä neliveto. Muuten oltaisiin vieläkin metsässä odottamassa vetoapua. Vaikka latu-uralla ei niin paljon vielä ole lunta niin se on tarpeeksi henkilöautolle ja peräkärrylle.

Sähköllä siis.

Oli hieno huomata näin maanantaina, että laduilla oli myös hiihtäjiä. Yksi saatiin ikuistettua yhteispotrettiinkin. Tai no se hieman karkasi.

Nyt se on sitten virallista. puuhuolto on alkanut. Ei muuta kuin sytykkeet/puukko ja grillattavat mukaan ja laavulle. Laavusta riippuen pääset grillailemaan autolla, suksilla, polkupyörällä, kävellen ja jopa pyörätuolilla pääsee Turvekammille. Se on nykyään esteetön.

M***A LADULLA EI KÄVELLÄ!

Eli olkaa hyvä.

Osoite

Säkylä
27800

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Koivuniemen Tila :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Ota Yhteyttä Yritys

Lähetä viesti Koivuniemen Tila :lle:

Jaa