Au Passage du Gois - vakantie aan de Atlantische Loirestreek

Au Passage du Gois - vakantie aan de Atlantische Loirestreek Welkom bij onze vakantiewoningen in de Vendée (Franse Atlantische Loirestreek) op 800m van de Passage du Gois en de Atlantische Oceaan.

☀️💐Vandaag wonen we alweer twintig jaar in Beauvoir-sur-Mer!💐☀️De eerste foto is van 12 juni 2006 toen we net bij de not...
12/06/2026

☀️💐Vandaag wonen we alweer twintig jaar in Beauvoir-sur-Mer!💐☀️

De eerste foto is van 12 juni 2006 toen we net bij de notaris vandaag kwamen.

De tweede foto op ongeveer dezelfde plek is op 6 april van dit jaar genomen toen we de laatste betaling van onze hypotheek hadden gedaan en Au Passage du Gois dus echt helemaal van ons was 😊

De twintig leukste, maar ook intensiefste jaren van ons leven. We kijken er met veel plezier op terug. Heel veel dank aan iedereen die het een feestje maakte om te wonen en te werken op Le Ménitres! Op naar de volgende twintig jaar 👍

Bon weekend,

Hemko en Martine

Bonjour! Alles goed met je? Bij ons in Beauvoir-sur-Mer gaat het uitstekend 😊 We wonen inmiddels met veel plezier in onz...
11/06/2026

Bonjour!

Alles goed met je? Bij ons in Beauvoir-sur-Mer gaat het uitstekend 😊 We wonen inmiddels met veel plezier in onze zomerresidentie 🌻 de tuin staat er prachtig bij en we genieten net als onze gasten van de zomer.

We zagen deze week mooie vogels met onze vogelsafari, gisteravond hebben we met onze gasten gezellig palets gespeeld en morgen gaan we kijken als de Passage du Gois weer vol zeewater loopt.

Maar we moeten ook aan het werk natuurlijk 😊 Vanmiddag onder andere een rondje naar het grofvuil met lege flessen, want het is net als in Nederland en België een moment dorstig weer geweest 😎 Het zwembad was zelfs in mei al 29°C 🌞

We hebben hieronder voor wie deze zomer naar ons of elders in Frankrijk gaat, nog een handige link met informatie over het nieuwe tolsysteem.

Ook in de comments een link naar een artikel over het eiland Noirmoutier en onze omgeving in de Flying Dutchman, het tijdschrift van de KLM.

Je kunt bij ons nu ook online boeken op onze website, dus mocht je zin hebben om onze kant op te komen dan nodigen we je uit om de beschikbaarheid te bekijken. Je bent van harte welkom! ☀️

Bonne lecture zouden de Fransen zeggen 😊

Fijne dag vandaag!

Hartelijke groeten uit Frankrijk, Hemko en Martine

Kijk je gezellig even mee in onze tuin? Met dank aan Daniel Pilette voor de mooie foto's!Fijne middag met het mooie weer...
27/05/2026

Kijk je gezellig even mee in onze tuin?
Met dank aan Daniel Pilette voor de mooie foto's!
Fijne middag met het mooie weer 🌞
Groetjes uit Beauvoir-sur-Mer
Hemko en Martine

Geniet je van het weekend? Bij ons is het zonnig, dus voor vanmiddag staat tuinieren op de planning, maar eerst gaan we ...
16/05/2026

Geniet je van het weekend? Bij ons is het zonnig, dus voor vanmiddag staat tuinieren op de planning, maar eerst gaan we vier net geverfde hekken weer ophangen.

Iemand werd er deze maand alweer 57. We noemen geen namen 😊

We kochten ook nog weer het een en ander voor het nieuwe zomerseizoen. Borden en bekers voor in la Bergerie, melders voor alle locaties, nieuwe tafelkleden (welke zal het geworden zijn 😊?) en twee magneten om in het zeewater te vissen.

Ons zwembad is klaar voor de zomer. We zijn heel blij met de nieuwe blauwe liner. Wat vind je ervan?

Fijn weekend! 😊

Hartelijke groeten uit Frankrijk,

Hemko en Martine

EINDELIJK ! ! ! Er wordt gewerkt aan het fietspad tussen ons dorp en het strand van Fromentine / de brug naar het eiland...
02/05/2026

EINDELIJK ! ! ! Er wordt gewerkt aan het fietspad tussen ons dorp en het strand van Fromentine / de brug naar het eiland Noirmoutier.

Het is ons niet precies duidelijk wat er gebeuren gaat, maar alles is een verbetering 😊 We houden het nauwlettend in de gaten en zijn opgelucht dat het de bedoeling is dat het voor de zomervakantie klaar is! Onze grote dank aan ons gemeente en het departement la Vendée. We zijn er heel blij mee 😊

Binnenkort gaan we op inspectie op onze fiets 😊 Fijn weekend!

Bonjour, ça va bien? Bij ons alles prima ! 😊 Het zomerseizoen is officieel begonnen, want de eerste buitenlandse gasten ...
29/04/2026

Bonjour, ça va bien? Bij ons alles prima ! 😊 Het zomerseizoen is officieel begonnen, want de eerste buitenlandse gasten zijn gearriveerd 🌞

Nog even een kleine update van de laatste weken, want door alle drukte met het verven, snoeien en schoonmaken was er minder tijd voor Facebook 🖌️🍃🪣

We kochten voor alle locaties onder andere nieuwe thermometers en wat zou er toch in die grote doos zitten? Hemko zette in la Bergerie een kast in elkaar, maar hij is voor onze studio. Foto’s volgen nog van het eindresultaat. Wie goed kijkt ziet op de achtergrond op de foto ook een nieuwe koelkast staan.

Alle tuinmeubels staan inmiddels buiten, waar het op dit moment heerlijk ruikt naar de zwoele bloesem van de palmen en sinasappelbloesem. We ontdekten gisteren een merelnestje met drie kleintjes, die zo te zien net uit het ei waren. Ook de schichtige smaragdhagedissen laten zich soms weer heel even zien.

Er staan verdekt opgesteld zeven bigbags met tuinafval te wachten om naar het grofvuil te gaan. We zijn de 50 zakken inmiddels ruim gepasseerd, een recordjaar.

We zijn heel blij met de nieuwe liner in ons zwembad. Binnenkort voor en na foto’s. Er zijn ook wat veranderingen in de tuin en hopelijk ronden we deze dagen onze verfprojecten af. Kortom we vervelen ons niet. En jij? Ben je blij dat het weer mooier weer is?

De directie van Au Passage du Gois had meerdere dingen te vieren (iets met zoveel jaar samen en iets met de bank). We he...
14/04/2026

De directie van Au Passage du Gois had meerdere dingen te vieren (iets met zoveel jaar samen en iets met de bank).

We hebben in Beauvoir sur Mer gelukkig niets te klagen over de restaurants. Het gaat van een eenvoudige crêperie en een restaurant met een menu ouvrier tot aan een aantal restaurants waar je voor een hele schappelijke prijs erg lekker kunt eten. Er is zelfs sinds kort ook een restaurant/snack waar je af kunt halen.

Maar dit keer aten we toch ergens anders. In la Bernerie en Retz. Bij een restaurant met bijna 300 beoordelingen op Google met gemiddeld 5 (!) sterren. Dat wilden we voor onszelf en onze gasten ook eens proberen 😊

Het eten was zo lekker dat we vergaten om een foto van ons samen te nemen 😊 Je ziet op de foto’s onze amuses, cocktail, voorafje, hoofdgerecht, trou normand, dessert en wat lekkers bij de koffie/thee.

Goed nieuws voor onze gasten van dit jaar, je kunt zelfs 2 maanden van tevoren al reserveren. https://augretzdessaisons.fr/ Bon appetit!

🌸🌺🐣Fijne Paasdagen🐣🌺🌸Wat ga je doen met Pasen? Vandaag hebben we een rustige dag (Martine tuiniert en Hemko kijkt de Ron...
05/04/2026

🌸🌺🐣Fijne Paasdagen🐣🌺🌸

Wat ga je doen met Pasen? Vandaag hebben we een rustige dag (Martine tuiniert en Hemko kijkt de Ronde van Vlaanderen). O, en we eten chocolade🍫 We vonden een verrassing toen we bedden gingen verschonen (je ziet ze niet maar achter het briefje ook nog van die heerlijke chocolade bollen van Lindt.) ❤️

Morgen trekken we erop uit. We zijn er nog niet wat we gaan doen. Een brocante of wandelen langs het strand of toch een rondje over het eiland Noirmoutier of ergens een terrasje doen aan zee of misschien wel een beetje van alles 😊 En jij?

Fijne paasdagen in elk geval!

Groetjes,

Hemko en Martine

Geniet je van het weekend? Wij komen bij van een gezellig familiebezoek. Het was voor de afwisseling leuk om toerist te ...
29/03/2026

Geniet je van het weekend? Wij komen bij van een gezellig familiebezoek. Het was voor de afwisseling leuk om toerist te zijn in onze omgeving en het mooie Nantes te bezoeken, te fietsen op het eiland Noirmoutier, bij schemering vogels te kijken, wijn te proeven bij een producent en lekker uit eten te gaan.

Maar toch gebeurde er nog het een en ander bij ons.

We haalden brochures bij de jaarlijkse beurs van ons VVV-kantoor. Morgen staat er nog een beurs in de planning in onze hoofdstad, dus dan zijn we weer helemaal bevoorraad voor het seizoen.

Martine wacht met spanning op de planten die ze bestelde bij Jacques Briant🌸🌻🌺 De potten staan al klaar 😊

We hebben een nieuwe bakker in het dorp met bijzonder brood en die ook lekkere salades maakt.

Onze schuur staat weer mooi in de verf. We zijn alleen nog op zoek naar ijzerverf met een kleurtje voor de twee hagedissen die gewoonlijk bovenin rondrennen.

Fijne zondag, groetjes uit een zonnig Frankrijk, Hemko en Martine

Heb je zin in het weekend? Wij gaan het zomerseizoen officieel openen, want de strandtenten in St Jean de Monts zijn wee...
20/03/2026

Heb je zin in het weekend? Wij gaan het zomerseizoen officieel openen, want de strandtenten in St Jean de Monts zijn weer open ⛱️ 😊

We hebben er een goede week op zitten. De lenteschoonmaak gaat voorspoedig, de nieuwe liner voor het zwembad is gearriveerd, Hemko karcherde er vrolijk op los en Martine vulde talloze bigbags met snoeiafval en nieuwe bloempotten met grond.

We hebben naast twee citroenbomen en een limoenboom nu ook een sinasappelboom. Hij zit vol met bloesem, dus binnenkort ruikt het lekker bij ons. We installeerden ook nieuwe thermometers in alle locaties. Wat vind je ervan?

Fijn weekend, groetjes uit een zonnig Frankrijk, Hemko en Martine

Adresse

Les Menites
Beauvoir-sur-Mer
85230

Notifications

Soyez le premier à savoir et laissez-nous vous envoyer un courriel lorsque Au Passage du Gois - vakantie aan de Atlantische Loirestreek publie des nouvelles et des promotions. Votre adresse e-mail ne sera pas utilisée à d'autres fins, et vous pouvez vous désabonner à tout moment.

Contacter L'entreprise

Envoyer un message à Au Passage du Gois - vakantie aan de Atlantische Loirestreek:

Partager