14/04/2026
Ευχαριστώ θερμά την παντα φιλόξενη δημοσιογράφο κα. Eleni Traka και τη Δημοτική Ραδιοφωνία Τρίπολης 91,5 που μου έκαναν τη τιμή να μιλήσουμε για τα προβλήματα της περιοχής μας. Ένα μικρό απόσπασμα από όσα είπαμε:
"Αυτό που βιώνουμε αυτή τη στιγμή στη Γορτυνία είναι μια δύσκολη συγκυρία, που όμως μας βρίσκει όλους σε εγρήγορση και, κυρίως, σε συνεργασία.
Τα προβλήματα στο οδικό δίκτυο και στα μονοπάτια είναι υπαρκτά και, σε αρκετά σημεία, έντονα, κυρίως λόγω των φυσικών φαινομένων που επηρέασαν την περιοχή το προηγούμενο χρονικό διάστημα των χειμερινών μηνών.
Μιλάμε για διαδρομές που αποτελούν βασικό κομμάτι της ταυτότητας του τόπου μας και της τουριστικής του ανάπτυξης. Γι’ αυτό και ήταν πολύ σημαντικό ότι υπήρξε άμεση κινητοποίηση.
Ο Δήμος Γορτυνίας αντέδρασε γρήγορα, με την κήρυξη της περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κάτι που διευκολύνει ουσιαστικά τις διαδικασίες και επιτρέπει πιο άμεσες παρεμβάσεις, οπως όλοι γνωρίζουμε. Παράλληλα, η παρουσία του καθηγητή Ευθύμη Λέκκα και της επιστημονικής του ομάδας με πρωτοβουλία του Δήμου, προσθέτει ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, ότι οι λύσεις που θα προχωρήσουν θα βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα και έχουν γνώμονα την ασφάλεια.
Σε επίπεδο Περιφέρειας, η συνεργασία που έχουμε με τον Αντιπεριφερειάρχη κυριο Χρήστο Λαμπρόπουλο, και με τον χωρικό Αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας κυριο Κώστα Μανδρώνη, είναι συνεχής και ουσιαστική.
Έσκυψαν από την πρώτη στιγμή πάνω στο πρόβλημα, μας δέχθηκαν άμεσα
και ενεργοποίησαν τις διαδικασίες, χωρίς πολλά λόγια. Βεβαίως, οι σοβαρές και ολοκληρωμένες λύσεις απαιτούν χρόνο....
Αυτό που έχει σημασία, όμως τώρα, είναι ότι βρισκόμαστε ήδη σε εξέλιξη έχουν γίνει προμελέτες για πιο άμεσες παρεμβάσεις,
ενώ έχουν ξεκινήσει και οι μελέτες για τα πιο απαιτητικά και σύνθετα τμήματα.
Έχουν πραγματοποιηθεί συναντήσεις και επιτόπιες αυτοψίες με εξειδικευμένους μηχανικούς, ώστε να υπάρχει τεχνική τεκμηρίωση και σαφής αποτύπωση των αναγκών, ήδη κατέληξαν σε λύσεις για τμήματα που πρέπει πολυ γρήγορα να συνδεθούν και να γίνουν προσβάσιμα με ασφάλεια και τολμώ να πω πως αν υλοποιηθούν πράγματι γρήγορα θα υπάρξει σοβαρή βάση να μη χαθεί η τουριστική περιπατιτικη περίοδος για τη Γορτυνία. Είναι κρίσιμο για την επιβίωση των μικρών επιχειρήσεων που δεν εχουν μόνον αυτα τα προβλήματα να αντιμετωπίσουν.
Αυτό που κρατάμε, λοιπόν, είναι ότι υπάρχει συνεργασία σε όλα τα επίπεδα.
Δήμος, Περιφέρεια, επιστημονική κοινότητα και τοπικοί φορείς κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση.
Ο στόχος είναι κοινός να αποκατασταθούν οι ζημιές με σωστό τρόπο και να διασφαλιστεί ότι η περιοχή θα συνεχίσει να αποτελεί έναν ασφαλή και ποιοτικό προορισμό.
Εμείς, από την πλευρά μας, σαν επαγγελματίες της Δημητσάνας και πολίτες που νοιαζόμαστε θα συνεχίσουμε να συμβάλλουμε όπου μπορούμε, με τεκμηρίωση, προτάσεις και συνεργασία. Γιατί μόνο έτσι μπορούμε να πετύχουμε το αποτέλεσμα που αξίζει στον τόπο μας."
Παναγιώτης Κ. Κουστένης
Π. Κουστένης:”Πρέπει να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις στο Menalon trail για να μην χαθεί η σεζόν” (ήχος)
https://www.drt915.gr/p-koustenisprepei-na-ginoun-ameses-paremvaseis-sto-menalon-trail-gia-na-min-chathei-i-sezon-ichos/