10/08/2023
אז למה קשה לנו להגיד "לא"?
כי אנחנו מעדיפים לשמוע כן.
הכן נתפס כאישור והלא נתפס כדחייה. וכך למעשה, אנו מפספסים בחיינו את מתנות הצמיחה הנהדרות של ה"לא".
לפני שנים רבות בסיום התיכון, הכרתי מישהי בגילי, מאד נחמדה וחכמה אך לא הרגשתי חיבור איתה או רצון לזוגיות.
היא כן הרגישה ורצתה זוגיות והעבירה אלי מסרים ברורים.
ואני, שהייתי בזמנו מלא בדפוסים של ריצוי וביטול עצמי, פשוט לא יכלתי להגיד לה לא.
ניסיתי לשלוח מכתב ולהסביר, אך מרוב רצון לא לפגוע (גם לא להפגע), המכתב הובן בדיוק ההיפך ממה שרציתי להגיד והשאיר את המצב, עם הרבה סימני שאלה וקצוות פתוחים.
אחרי זה, מכיון שהלכתי סחור סחור, והייתי לא ברור, היא דווקא רצתה יותר ואני, שהרגשתי קושי פשוט לומר את האמת שלי, התעלמתי ממנה, לא יכולתי להגיד לה את הלא שלי ברור והחלטי.
כמובן שזה הסתיים בפגיעה מאד גדולה ועמוקה שלה וכל זה מתוך הפחד שלי לפגוע.
ובעיקר, מהפחד שלי להיפגע.
כשהיחסים שלנו עם הלא, אינם בריאים, אנחנו מתקשים לקבל ואותו ולכן נמנעים מלומר אותו לאחרים.
מכיון שאנו נפגעים ממנו, אנחנו מפחדים לפגוע.
כשאני לא נאמן לעצמי, לרצון האמיתי שלי, אני משקר לעצמי בוגד בעצמי ובכל העולם סביבי, ובסופו של דבר, פוגע בי ובאחרים.
אז למה קשה כל כך להגיד את הלא ברור והחלטי? למה הפחד הזה לפגוע, שלרוב מוביל לפגיעה עמוקה בהרבה?
כשאני לא מקבל ואוהב את כל החלקים בתוכי, אני פוחד להפגע מתגובות של אחרים, מכיוון שכל תגובה שלילית מקפיצה את חוסר הערך העצמי שלי ואת חוסר הביטחון שלי בהחלטות שלקחתי.
בתהליכים שאני מלווה בקליניקה ובזום, אנו יורדים לשורש האמונות שלנו על טוב ורע בעולם.
אנו מתחברים למסע של אמת.
לומדים להתפתח נכון, לומדים על עצמינו במטרה להגיע לקבלה שלמה של כל החלקים שלנו.
צעד צעד, אנו חווים חיבור מבורך, אל המודע ותת המודע, שמנהלים את חיינו, ומגיעים לשינוי פנימי עמוק, שכמובן, משנה את כל מציאות חיינו.
שינוי שבסופו של דבר מאפשר לנו להרבות טוב.
מאפשר לנו להיפגע פחות ולפגוע פחות.
מאפשר לנו לאהוב.
שיהיה סופש מבורך🙏
איתי מזרחי
מורה בדרך האהבה❤️