25/03/2026
#ביןאזעקות 🍝
אביבה מ קוקיה בשביל במתכון מנחם ומושלם לבולונז 👇🏽
כשפתחנו פה את הקפה, הייתה את מנת הבולונז הכל כך אהובה על הילדים פה בקיבוץ.
זה תמיד חימם את הלב לראות אותם מגיעים, יושבים יחד בקפה ואוכלים בולונז או לזניה, שתי מנות הדגל של הילדים פה.
עם הלזניה אני לא מאתגרת, מסובך מידי... אבל, את הבולונז, כל אחת יכולה להכין ובאמת שאין ילד שלא אוהב את זה.
משחררת את המתכון, יש בו הרבה ירקות אבל הילדים לא מרגישים, הכל טחון, זה הסוד.
יאללה, להפשיל שרוול, להכין ולעשות חיוך לילדים (שכבר נערים🤷🏽♀️🤣).
בהצלחה מלא וספרו לי איך יצא, גם תמונות יהיה נחמד...
אני פה לשאלות אם יש💜🪻
לבולונז של אביבה:
1 שורש סלרי נקי ולקוביות 2×2
1 שורש פטרוזיליה נקי וסלייסים 1 ס”מ
2 בצל לבן גדול נקי וקוביות 2×2
4 גזרים קלופים ולסלייסים 1 ס”מ
10 שיני שום קלופות
את הכל לטחון במג׳ימיקס לפירורים ( לא להגיע למשחה...).
חצי להקפיא לפעם הבאה, חצי להשתמש עכשיו.
1/2 כוס שמן
1 קג׳ בשר טחון פעמיים לא מהודק ולא מעוך ( יותר קל לפורר בטיגון)
לטגן את הבשר בסיר גדול ולפורר היטב עד שמשנה צבע, להעביר לקערה.
4 פחיות עגבניות קלופות מרוסקות (כ 1.5 קג בערך)
300 גר’ רסק עגבניות
700 מל’ מים
1 כף מלח
1 כפית פלפל שחור
רבע כפית צ׳ילי גרוס
2 כפיות פפריקה
3 כפיות סוכר חום
***ההכנה:
1/2 כוס שמן זית
1/2 כמות ירקות טחונים
לטגן בסיר על אש נמוכה כ 15 דק’ עד שמקבל צריבה יפה.
להוסיף את הבשר המטוגן, וכל השאר, לערבב היטב, להביא לרתיחה, להנמיך אש ולבשל ללא מכסה כ 40-50 דק’ תוך ערבוב מידי פעם ועל להבה נמוכה, עד לצמצום הרצוי.
לבדוק טעם, לשפר אם צריך וזהו!!
ניתן להקפיא ולהשתמש בימים קשים...
ב ה צ ל ח ה 💜💜💜